books on my mind: Stosik lipcowy

środa, 1 lipca 2015

Stosik lipcowy


Powoli wracam do normalności. Aklimatyzuję się, ogarniam. Rozpakowałam już nawet część książek. Mam więcej czasu na czytanie, szkoda, że nie na pisanie ;) Pogoda jest bardzo letnia i mało czasu spędzam przy komputerze. 
Jednak tradycja musi byc tradycją, dlatego z przyjemnością pokażę Wam, jakie książki przybyly w tym miesiącu do mojej biblioteczki. Na samym dole "Pani Stefa" Magdaleny Kicińskiej. Kiedyś czytalam biografię Janusza Korczaka. Już wtedy zaintrygowała mnie postać Stefanii Wilczyńskiej - pani Stefy. Z ciekawością o niej poczytam. Następnie dwa tomy "Mojej walki" Karla Ove Knausgarda. Naczytałam się entuzjastycznych recenzji i mam wobec tej ekshibicjonistycznej książki spore oczekiwania. Wierzę, że się nie rozczaruję. Kolejnym nabytkiem jest "Magda Goebbels" Anji Klabunde. Tak, jak Stefa żyła w czasie wojny, obie zginęły z dziećmi, jednak jak różny był ich los.. Kolejna książka na stosie to "Seryjny morderca Thomas Quick" Hannesa Rastama. Hmm.. to może być następna fascynująca opowieść. Na samej górze "Germania" Haralda Gilbersa. Kryminał, który ma świetne rekomendacje. Poleca ją moja ulubiona redaktorka ;)

Z poczuciem dobrze spełnionego obowiązku idę cieszyć się słońcem. Życzę Wam słonecznych dni i wiele radości z dobrej lektury :)

10 komentarzy:

  1. Przecudne nabytki. O "Seryjnym mordercy Quick" nigdy nie słyszałam i czuję się zaintrygowana tym tytułem. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja równiez wcześniej nie słyszałam o tej ksiazce. Podobno jest niezła :)

      Usuń
  2. Nie mam pojęcia dlaczego żadnego z tych tytułów nie kojarzę :) Przyjemnej lektury i czekam na opinie :0

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem szalenie ciekawa "Mojej walki".Naczytałam się o niej wiele dobrego, m.in.to, że jest mocną i ambitną lekturą. Zazdroszczę Ci tego stosiku, to będzie uczta literacka:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano właśnie. Tyle zachwytów nad językiem i stylem. Nie mogę się doczekać :)

      Usuń